Jeugdzeilen Optimisten

In navolging van de uitermate geslaagde lesserie van vorige jaren organiseren wij ook in 2015 een kennismaking met zeilen en een weekeind zeilkamp.

Inhoud:
6 Zondagen kennismaken met zeilen voor de jeugd van 5 tot 11jaar. Er wordt lesgegegven in 3 groepen

Groep 1.

Er wordt op een speelse manier lesgegeven zodat je spelenderwijs leert zeilen. Je hebt nog geen of weinig ervaring met het zeilen. Je zit meestal met z’n tweeen in een optimist en zo leer je de beginselen van het zeilen. Tegen het einde van de groep (na 1 of 2 jaar) kan je lekker rond de boeien sturen, begrijp je waar de wind vandaan komt, kan je jouw eigen boot optuigen en voel je je thuis op het water. Het belangrijkste is dat wij daarbij veel plezier maken en het zeilen minder spannend is geworden.

Groep 2.

In groep 2 zeil je alleen in een optimist en zit je altijd goed in jouw boot. Aan het einde van de groep ( 1 of 2 jaar na groep 1) kan je opkruizen, ken je alle zeilstanden en kan je ook wat bijzondere verrichttingen. In deze groep doen we als afsluiting altijd een korte wedstrijd of een van onze zeilspellen.

Groep 3.

In groep drie gaan we echt zeilen en leer je bijzondere verrichtingen. Je kan bij redelijk veel wind de opti in bedwang houden en je bent niet bang om uit de boot te hangen en je kan snel overstag. We gaan oefenen om het nog beter te doen, we doen wedstrijden en we maken kleine tochtjes. Natuurlijk doe je ook mee aan het weekeind zeilkamp (aparte inschrijving)

Bijzonderheden opti varen groep 1,2 en 3

•  Kosten: totale serie € 65.-
  •  Per groep een uur varen
  •  Het behaalde niveau wordt vastgelegd in een certificaat
  •  Boot: onze nieuwe “blue dragon” optimist
  •  Zwemdiploma, waterschoenen, wetsuit en zwemvest verplicht (Tip: een wetsuit is betaalbaar bij Decathlon en veel mensen hebben nog een te klein exemplaar thuis liggen)

Indien het te hard waait wordt er theorieles gegeven of uitgeweken naar de volgende inhaaldag.