De inschrijving voor seizoen 2017 is geopend!

Hallo allemaal!

Vanaf vandaag kunt u zich weer inschrijven voor de zeillessen voor 2017 en voor de evenementen van dit jaar!

U heeft voor de zeillessen de volgende keuzes:

Jeugdzeilen optimisten. Voor de jeugd van 5 tot 11 jaar.

6 Zondagen een uur zeilen. Er wordt lesgegeven in 3 groepen, alle groepen zeilen in onze nieuwe blue dragon optimist. Natuurlijk doen alle groepen mee aan. het behaalde niveau wordt vastgelegd in een certificaat.

Groep 1.

Er wordt op een speelse manier lesgegeven zodat je spelenderwijs leert zeilen. Je hebt nog geen of weinig ervaring met het zeilen. Je zit meestal met z’n tweeën in een optimist en zo leer je de beginselen van het zeilen. Tegen het einde van de groep (na 1 of 2 jaar) kan je lekker rond de boeien sturen, begrijp je waar de wind vandaan komt, kan je jouw eigen boot optuigen en voel je je thuis op het water. Het belangrijkste is dat wij daarbij veel plezier maken en het zeilen minder spannend is geworden. Zwemvest en zwemdiploma zijn verplicht.

Groep 2.

In groep 2 zeil je alleen in een optimist en zit je altijd goed in jouw boot. Aan het einde van de groep ( 1 of 2 jaar na groep 1) kan je opkruisen, ken je alle zeilstanden en kan je ook wat bijzondere verrichtingen. In deze groep doen we als afsluiting altijd een korte wedstrijd of een van onze zeilspellen.

Groep 3.

In groep drie gaan we echt zeilen en leer je bijzondere verrichtingen. Je kan bij redelijk veel wind de opti in bedwang houden en je bent niet bang om uit de boot te hangen en je kan snel overstag. We gaan oefenen om het nog beter te doen, we doen wedstrijden en we maken kleine tochtjes.

Zeilen 11 tm 17 Jaar

Deze groep vaart in onze vloot met Sunfishes.

In deze groep zeil je met de mensen die al wat ervaring hebben met zeilen en het leuk vinden om nu te leren zeilen in een snellere boot; onze Sunfish. Je gaat elk week een uur met de boot aan de slag en na 6 lessen kan je de boot al goed aanvoelen. Aan het eind van de les doen we een wedstrijd of sluiten af met een kleine toertocht. Natuurlijk doe je mee met het zeilkamp. (aparte inschrijving)

Zeilen, Surfen en watersport 13 tm 17 jaar

In deze groep kan je al zeilen in de Sunfish, de C2 en gaan we breder en uitdagender naar de watersport kijken. Je gaat tochten maken, surfen, wedstrijdjes varen en we gaan minstens een keer waterskiën. Als het programma het toelaat gaan wij ook kennis maken met kite-surfen. Afhankelijk van het weer stellen wij het programma samen.

Bij voldoende inschrijvingen organiseren wij een apart zeilkamp. Hierbij gaan wij waarschijnlijk met onze boten op tour naar een eiland of andere locatie en brengen onderweg de nacht door bij het kampvuur. Het zeilkamp voor 13 t/m 17 heeft een aparte inschrijving voor deelnemers aan deze serie.

Zondagmiddag beginners & gevorderden 16-80 jaar

6 middagen les voor diegene die de beginselen van het zeilen willen leren in een open boot. De aansluitende les voor mensen die op de zondagen een lekker een uur willen zeilen en een wedstrijdje willen varen.

De lessen worden op de zondagmiddag in de Sunfish en de C2 gegeven. Geef goed aan welke zeilervaring je al wel hebt (ook in andere boten /jachten) zodat we je in de goede groep kunnen indelen. De lessen worden in groepen gehouden van maximaal 6 boten. Per groep een uur varen met 15 minuten wisseltijd. Vorig jaar was het enthousiasme groot maar de vraag ook aanzienlijk groter dan het aanbod. Wees er op tijd bij!

Donderdagavond zeilen (16-80 jaar)

8 avonden wedstrijden lekker zeilen voor de oudere jeugd van 16 tot 80 jaar . Op donderdag avonden lekker zeilen voor onze oudere jeugd. Op de donderdag avonden worden geen lessen gegeven maar gaan we lekker zeilen met of zonder begeleiding. Als we willen zeilen we wedstrijdjes. Hiervoor hebben we nu 8 tot 9 boten tot onze beschikking . Tijd :19:00 – 20:30 uur.

De openingswedstrijd.

10 mei 2017

aanvang 14:00

Uitreiking en borrel 16:00

Deelname is gratis.

De slag om het Hooft

10 september 2017

aanvang 14:00

Uitreiking en borrel 16:00

Deelname is gratis.

Zeilkamp

Ook dit jaar organiseren we weer het populaire zeilkamp. Dit jaar is het niet standaard gekoppeld aan de zeillessen maar kunnen alle cursisten wel deelnemen door een aparte inschrijving (leuk om te doen ). Eerste dag: zeilen en verschillende andere watersportactiviteiten aansluitend in de avond een BBQ, kampvuur etc. Het zeilkamp is open voor alle cursisten, de bbq en de kampavond is open voor de gehele van de familie.

Je kunt op het strand blijven slapen in je eigen tent. Op zondag houden we na het ontbijt de afsluitende toertocht. We hebben een beperkt aantal (tent)plaatsen

Belangrijke mededeling voordat u zich massaal op de inschrijving stort:

Wachtlijst!

Vorig jaar was de vraag groter dan het aanbod. Natuurlijk proberen wij iedereen te plaatsten. Als dit niet lukt stellen we dit jaar een wachtlijst in. De basisregels hiervoor zijn als volgt:

1. Inschrijven voor sluitingsdatum

2. Wie vorig jaar heeft gezeild wordt geplaatst

3. Actieve leden (of ouders) hebben voorrang

4. Op inschrijvingsdatum

Klik hier voor het volledige overzicht van 2017

Schrijf je hier in voor de zeillessen

Schrijf je hier in voor de evenementen

Geen velden gevonden.