De watersportvereniging WSVM groeit!

Nog maar een paar weken en de haven gaat weer open, het zonnetje begint weer te schijnen, dus het wordt echt tijd om weer op te starten met het komende watersportseizoen.

Voordat alle plannen voor komende seizoen gepresenteerd worden is het goed om nog even terug te blikken op afgelopen seizoen. Seizoen 2013 kan de boeken in gaan als een zeer geslaagd watersportseizoen. Dit was te danken aan het mooie weer en de grootte hoeveelheid enthousiaste deelnemers aan de verschillende activiteiten jong en oud.

Afgelopen jaar heeft de watersport vereniging een stormachtige groei doorgemaakt. Zowel voor het jeugdzeilen als voor het volwassenenzeilen waren een ongekend groot aantal inschrijvingen. De gehouden activiteiten waren gebundeld tot negen zondagen. Op deze zeer goed bezochte zondagen met voornamelijk mooi zeilweer hebben ongeveer tachtig kinderen en volwassenen zeilles gekregen. Gedurende de dag konden de ouders met een kopje koffie op het stand genieten van de vorderingen van hun kroost. De dag werd vrijwel altijd afgesloten met een gezellige borrel of barbecue voor de ouders en de volwassen zeilers.

Een ander absoluut hoogtepunt was afgelopen jaar de traditionele beach-lunch, dit jaar gecombineerd met een zigeunerfestival en veel te lekker eten. Aan lange tafels op het strand hebben wij mogen genieten van heerlijke Italiaanse eten en wijn.

Ook de “slag om het Hooft” is dit keer weer heel goed bezocht en groeit uit tot een hele happening. Voor deze wedstrijd was het weer optimaal, een lekker zonnetje en voldoende wind. Alle deelnemers waren weer bloed fanatiek en ook deze keer waren de teleurstellingen groot als bleek dat na berekening van de “rating” er toch geen eerste plaatst in zat. De winnaar dit jaar van de slag om ’t Hooft 2013 is Tjacko van Olst die hiermee eeuwige roem verdiend.

Een heel seizoen was het weer optimaal, behalve in het weekend van het traditionele afsluitende zeilkamp. Iedereen had zich hier heel erg op verheugd echter was het weer het hele weekend bar en boos en hebben wij het moeten afzeggen.

Eigen vloot

Aan het eind van het jaar hebben de mogelijk gekregen de zes Sunfishes, die wij elke week voor de lessen gebruiken, over te nemen. Wij zijn erg blij dat onze vereniging nu een eigen vloot heeft verkregen. De vereniging krijgt een eigen plek in de haven voor de Sunfishes en voor de Opti’s. De Sunfishes worden momenteel weer opgeknapt om ze binnenkort optimaal te kunnen benutten.

Voor de jeugd lessen in de opti’s hebben wij het afgelopen seizoen gebruik gemaakt van de Opti’s van de verschillende leden. Namens de kinderen willen wij onze dank hiervoor uitspreken. De komende tijd willen wij eerst ervaring opdoen met de Sunfishes voordat we de vloot verder uitbreiden. Daarom maken wij komend seizoen graag weer gebruik van jullie Opti’s.

Seizoen 2014

De komende maand gaan wij weer een programma voor dit seizoen in elkaar draaien. Wij zullen een gevarieerd programma aanbieden voor jong en oud. Hier horen jullie in de komende maand via de mail meer over.

Het mag duidelijk zijn dat met al deze positieve veranderingen en uitbreidingen ook nog meer verwacht wordt van de leden. Op veel gebieden zal hulp noodzakelijk en welkom zijn.

Als eerste doen wij een oproep aan diegene die kunnen zeilen om komend jaar een aantal dagen/uren zeilinstructie te geven of andere begeleiding te verzorgen. Binnenkort houden wij een eerste bijeenkomst met de instructeurs en stellen het zeer op prijs als jullie aanschuiven. Het gaat hierbij om een beperkt aantal woensdagavonden en/of zondagen waarop lesgegeven wordt. Des te meer instructeurs zich beschikbaar stellen des te beter is het werk te verdelen.

Komende maand zal er meer informatie gedeeld worden en zal ook de website weer klaar gemaakt worden voor het nieuwe seizoen.

Groet,
Het bestuur watersportvereniging Muiderberg