Inschrijven Zeillessen 2016

Zoals jullie in de nieuwsbrief hebben kunnen lezen is het programma voor 2016 bekend. Ook dit jaar staat het weer bol van de evenementen. Centraal staan de zeillessen voor jong en oud die ook dit jaar weer vol enthousiasme door onze vrijwilligers gegeven worden.

Voor de jeugd van 5 tot 11 jaar oud is er zeilles in de Optimisten. 6 Zondagen een uur zeilen.
Er wordt lesgegeven in 3 groepen, alle groepen zeilen in onze nieuwe blue dragon optimist. U kunt zich hier opgeven voor de zeillessen.

Ook voor de jeugd van 11 tot en met 17 jaar is er dit jaar weer les. Deze groep vaart in onze vloot met Sunfishes. In deze groep zeil je met de mensen die al wat ervaring hebben met zeilen en het leuk vinden om nu te leren zeilen in een snellere boot; onze Sunfish. Je gaat elk week een uur met de boot aan de slag en na 6 lessen kan je de boot al goed aanvoelen. geef je hier op voor deze zeillessen.

Dit jaar is de groep Zeilen, surfen en watersport 13 t/m 17 jaar sterk uitgebreid met nieuwe activiteiten. In deze groep ga je zeilen in de Sunfish, de C2 en gaan we breder en uitdagender naar de watersport kijken. Je gaat tochten maken, surfen, wedstrijden varen en we gaan minstens een keer waterskiën. Als het programma het toelaat gaan wij ook kennis maken met kite-surfen. Afhankelijk van het weer stellen wij het programma samen. Bij voldoende inschrijvingen organiseren wij een apart zeilkamp. Hierbij gaan wij waarschijnlijk met onze boten op tour naar een eiland of andere locatie en brengen onderweg de nacht door bij het kampvuur. Het zeilkamp voor 13 t/m 17 heeft een aparte inschrijving voor deelnemers aan deze serie.

Natuurlijk gaan we dit jaar door met de Zondagmiddag beginners & gevorderden 16-80 jaar. 6 middagen les voor diegene die de beginselen van het zeilen willen leren in een open boot. De aansluitende les voor mensen die op de zondagen een lekker een uur willen zeilen en een wedstrijd willen varen. De lessen worden op de zondagmiddag in de Sunfish en de C2
gegeven. Geef goed aan welke zeilervaring je al wel hebt (ook in andere boten /jachten) zodat we je in de goede groep kunnen indelen. De lessen worden in groepen gehouden van maximaal 6
boten. Per groep een uur varen met 15 minuten wisseltijd. Vorig jaar was het enthousiasme groot maar de vraag ook aanzienlijk groter dan het aanbod. Wees er dus snel bij en meld je hier aan.

Voor wie denkt geen les meer nodig te hebben en de andere leden eens even wil laten zien hoe echt zeilen eruit ziet, is er weer Donderdag avond zeilen. Lekker zeilen voor onze oudere jeugd. Op
de donderdag avonden worden geen lessen gegeven maar gaan we lekker zeilen met of zonder begeleiding. Als we willen zeilen we wedstrijdjes. Als we daar geen zin in hebben maken we een tocht, die dan meestal toch weer eindigt in een wedstrijd. Hiervoor hebben we nu 8 tot 9 Sunfish tot onze beschikking. Tijd: 19:00 – 20:30 uur Indien er veel inschrijvingen zijn wordt de avond wellicht gesplitst of een tweede avond aan het programma toegevoegd.

Meer informatie over tijden, datums en prijzen vind je in het Jaarprogramma 2016

Let op! U kunt zich inschrijven voor de zeillessen tot 20 mei 2016