Update Corona – We mogen weer zeilen!

Allereerst hopen wij dat jullie in goede gezondheid verkeren en dat jullie net als wij reikhalzend uitkijken naar een actief watersportseizoen.

Op 21 april heeft het RIVM kenbaar gemaakt dat sporten in de buitenlucht weer (gedeeltelijk) mag vanaf 28 april voor kinderen t/m 12, alsmede voor de jeugd t/m 18 jaar.

Naar aanleiding van dit goede nieuws heeft het bestuur van onze vereniging een plan van aanpak en een corona-protocol opgesteld en voorgelegd aan de gemeente Gooise Meren. Dit plan is gebaseerd op de richtlijnen van het RIVM, alsmede de adviezen en protocollen van NOC*NSF en het Watersportverbond.

Op 29 april kreeg Watersportvereniging Muiderberg direct toestemming van de gemeente om onze activiteiten op te starten, uiteraard met in achtneming van de geldende maatregelen van het RIVM en de geldende noodverordening.

Wij zijn dan ook zeer verheugd jullie te kunnen mededelen, dat wij inmiddels hard bezig zijn alle benodigde voorbereidingen te treffen om vanaf zondag 17 mei aanstaande de zeillessen in Optimisten voor kinderen t/m 12 jaar, in bezit van zwemdiploma B, te starten!

De lessen worden gepland op de volgende data:

• Zondag 17 mei 2020
• Zondag 24 mei 2020
• Zondag 31 mei 2020
• Zondag 7 juni 2020
• Zondag 14 juni 2020
• Zondag 21 juni 2020

Vanaf 4 mei aanstaande staat onze website weer open voor inschrijvingen.

Let op: wij hebben weer beperkte capaciteit: dit jaar slechts 60 plaatsen! Natuurlijk proberen wij iedereen te plaatsen, maar als dit niet lukt stellen we een wachtlijst in.

Nog even samengevat:
– Alleen jeugdleden t/m 12 jaar kunnen zich inschrijven
– In bezit van minimaal zwemdiploma A en B
– Maximaal 60 deelnemers (6 lessen x 10 kinderen)

Zodra de corona-maatregelen verruimd worden zullen wij ons verder toespitsen op de mogelijkheden voor lessen voor de jeugd ouder dan 12 jaar en voor volwassenen, en ook overige verenigingsactiviteiten. Dit betekent dat het zomerkamp en de inmiddels bekende barbecues tot nader order geen doorgang zullen hebben. Ook wordt de ALV van de vereniging voorlopig uitgesteld.

Wij hopen jullie hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en zien er naar uit jullie kinderen weer een plezierige tijd op het water te laten beleven!